Jak przygotować dane?

Prosty poradnik krok po kroku, który pomoże Ci w automatyzacji rozliczeń z Allegro.

1. Zaloguj się na swoje konto Allegro

Zaloguj się na swoje konto Allegro i przejdź do sekcji Zamówienia w panelu użytkownika. Pamiętaj, że SmartEw obsługuje tylko pliki w formacie CSV.

Kliknij przycisk Więcej filtrów, aby uzyskać dostęp do zaawansowanych opcji filtrowania zamówień.

2. Posortuj swoje zamówienia

Użyj dostępnych filtrów, aby pogrupować swoje zamówienia:

  • Według rynku: Polska (PL), Czechy (CZ) lub Słowacja (SK).
  • Według wartości VAT: Zamówienia z różnymi stawkami VAT.

Ustaw przedział dat, wybierając odpowiedni okres, dla którego chcesz wygenerować dane.

Podpowiedź: Domyślnie lista zamówień wyświetla 60 pozycji na stronę, ale możesz zmienić tę wartość na 120, korzystając z opcji na dole strony.

3. Wybierz wszystkie pozycje i wyeksportuj dane

Na górze listy zamówień kliknij pole wyboru Odznacz wszystkie, aby zaznaczyć wszystkie elementy na bieżącej stronie.

Po zaznaczeniu, w dolnej części ekranu pojawi się pasek akcji – kliknij przycisk Eksportuj.

W otwartym oknie modalnym pozostaw domyślne ustawienie pól (wszystkie pola będą wybrane).

Kliknij przycisk Eksportuj dane, aby rozpocząć eksport zamówień.

Powtórz te kroki dla każdej strony zamówień, aż wszystkie dane zostaną wyeksportowane.

Eksport wszystkich zamówień bez filtrowania

Jeśli nie musisz filtrować zamówień według rynku ani wartości VAT, a wystarczy ustawić tylko przedział dat, możesz skorzystać z przycisku Zestawienie sprzedaży znajdującego się na dole listy.

Po kliknięciu tego przycisku wszystkie zamówienia z wybranego zakresu dat zostaną wysłane na Twój adres e-mail w jednym pliku.

To wszystko!

Gratulacje! Udało Ci się przygotować wszystkie potrzebne dane do pracy z naszą usługą. Teraz możesz je przesłać do naszej aplikacji, aby szybko i sprawnie wygenerować wymagane dokumenty.